Popuko ve Pipimi, 'ciddi adam' ve 'komik adam' olarak bir madalyonun iki yüzünde hayattan keyif alan iki şakacı.

Altı yıl önce, Bkub Okawa’nın komik dört-panel manga serisi Pop Epic Team, yayıncı Takeshobo’nun web sitesi Manga Life Win’de serileştirilmeye başlandı. Seri, Kuzey Amerikalı yayıncı Vertical tarafından, tüm saçmalıklar eksiksiz olarak, İngilizce olarak da yayınlandı. Pop Team Epic, herkesin bildiği sınıflandırmalara meydan okuyan, kısa ve agresif Popuko ile uzun ve çoğu zaman çekingen Pipimi isimli 14 yaşındaki iki ana karakterin çekişmelerini konu alan bir seridir. Biraz müstehcen,hatta şiddet içeren... Peki Okawa’nın mangasının bize verdiği mem ve şakalardan yola çıkarak, bu serinin herkesi bu denli etkilemesinin nedeni ne olabilir?

Pop Team Epic’in ilginç ve referans ağırlıklı mizahı, oldukça basit bir temele dayanır: Popuko ve Pipimi, birlikte zaman geçirirler, aralarında tuhaf bir konuşma geçer ve böylece tuhaf şeyler gerçekleşir. Gerçi şimdiye kadar YouTuber’lar ya da video oyunları ile ilgili komik şakalar devam ediyor. Pop EpicTeam, bir karakter komedisi ve bir “anlama” (getting it) sorunu olarak görülebilir. Diğer bir deyişle, Popuko ve Pipimi, “ciddi adam”ve “komik adam” olarak bir madalyonun iki yüzünde hayattan keyif alan iki şakacıdır.

Manzai nedir?

İki kişilik stand-up komedisi, köklü bir geleneğe sahiptir. Manzai, iki rolden oluşan “boke” (komik adam) ve “tsukkomi”(ciddi adam) bir Japon komedisidir. Sadece bir eğlence unsuru değildir, aynı zamanda çok titiz bir sanat biçimidir. Aynı şey,Okawa’nın, Pop Team Epic’i dört-panel mangası (yonkoma) olarak yazma niyeti için de söylenebilir. Çoğu yonkoma,“kishōtenketsu” denilen, dört adımda can alıcı noktaya ulaşan bir formül izler. Bunlar; giriş, gelişme, beklenmedik dönüş (twist) ve sonuçtur (punchline). Pop Team Epic, özellikle üçüncü adımı mümkün olduğunca absürd bir şekilde gerçekleştirir.  

Görünüşte, boke ve tsukkomi rolleri iki boyutludur. Boke, kolayca kışkırtılır ve tuhaftır. Popuko gibi. Bu durumda da Pipimi açıkça bir tsukkomidir. Her zaman daha doğru olanı yapmaya çalışır ve bokenin cesur varsayımlarını yatıştırmak için çabalar. Bununla birlikte Popuko ve Pipimi’nin bu rolleri somutlaştırma derecesi değişiklik gösterir. 

Karıştırmak

2018 yılında Pop Team Epic’in anime yapımcısı Kotaro Sudo Animate Times ile yaptığı röportajda, üç ciltlik komedi mangasını tamanlamıyla bir seriye dönüştürme yaklaşımı hakkında bilgi vermiş. Seslendirme sanatçısı Sumire Uesaka ile “Uesaka Sumireno Yabai Maru Maru” isimli live-action varyete gösterisinde çalıştıktan sonra Sudo, bu yeni edindiği deneyimi Pop Team Epic’te kullanmak istemiş. Sudo, “Herkesin mangayı (Pop Team Epic) okuma hızı birbirinden farklı olduğu için,” diye gerekçesini göstererek “doğru olduğunu düşündüğümüz sürece düzenlemeler yaptık.” şeklinde animeye dönüştürme yaklamışına açıklık getiriyor. Bu eşsiz strateji, birden fazla ekibin çalışmaya dahil olmasına ve elde olanı olduğu gibi kullanmak yerine orijinal materyal üzerinde doğaçlamalar yapılmasına olanak sağlamış. Pop Team Epic, seyircinin hiçbir zaman çok rahat olmasına izin vermeyerek gücünü sayısız kere yapılan “dönüş”lerden alıyor. 

Pop Team Epic’in anime uyarlaması, orijinal skeçler ile yeni içeriğin birbirine eklenmesiyle meydana gelmiştir. Bu durum, gizemli bir cinayet gibi ağır bir skeç ile ele avuca sığmaz bir idol grubunu yönetmek gibi daha hafif bir skecin bir araya getirilmesi anlamına gelebilir. Bu yapı, manzai yarışması programı olan popüler M-1Grand Prix ya da komedyenler Hitoshi Matsumoto ve Masatoshi Hamada’dan oluşan başarılı manzai ikilisi “Downtown”dan oldukça farklıdır. “Downtown” gibi gruplar, “owarai”denilen, gruplara “köşe” (corners) denilen görevlerin verildiği gösterilerde başarılı, daha geniş bir çağdaş komedi sahnesinin bir parçasıdırlar. Varyete gösterileri her ne kadar tuhaf olsa da bu dünyada varlıkları sadece tuhaflıklarına bağlıdır.

Komediler Üzerine Bir Komedi

Şaşırtıcı bir şekilde Pop Team Epic, bitiş çizgisi ya da sonuç bölümü itibariyle sadece bir komedi değildir, onu komedi hakkında bir ironik komedi olarak tanımlayabiliriz. Popuko ve Pipimi, manzai düzeninde başlayan ancak pek de öyle bitmeyen bir sürü skeç sergilemişlerdir. Bir skeçte bir “el”i ve “kalp”i canlandırırken “bir ele ihtiyacı olmak” üzerinden utanç verici bir kelime oyunu yapmışlar, öte yandan bir bonus bölümde Vietnam Savaşı ile ilgili oldukça ciddi bir drama ortaya koymuşlardır. Manzai düzeni açıkça bellidir ki asıl nokta değildir, o sadece bir yere varmak için kullanılan bir araçtır. Popuko ve Pipimi ikilisi genel hatlarıyla boke ve tsukkomi arketiplerine uyarken Okawa, onların arkadaşlıklarının birkaç vuruştan daha derin olduğunu belirterek takılır. Bir klasik şeritte Pipimi Tanrı olduğunu ve Popuko’ya ne isterse onu söyleyeceğini söyler. Popuko sadece, onu ne kadar çok sevdiğini sorar, Pipimi ise dünyalar kadar diye cevap verir. Eğer Pipimi, çok ciddi bir adamsa, bu onun sadece Popuko’yu çok umursadığını gösterir. 

Her ne kadar çıldırtıcı ve tuhaf kızlar olsalar da Popuko ve Pipimi, sadece eğlence kurallarına sıkı sıkıya bağlı oldukları için değil, tuhaflıkları samimi olduğu için dinamik karakterlerdir. Eğer boke/tsukkomi düzeni doğru bir şekilde işliyorsa bu, onların uyumlu kimyalarından kaynaklanmaktadır. Aynı şey, en iyi şekilde oluşturulmuş yonkomanın sonuç bölümü (punchline) için de söylenebilir. Eğer Pop Team Epic bize bir şey öğretiyorsa, o da temel bilgileri öğrendikten sonra, ana kuralların paramparça edilebileceğidir.

Şimdi, gösteriş yapmayı bırakalım ve 'esai haramasukoi'nin bizi sarmasına izin verelim! 


Yazan: Blake Planty

Kaynak: Crunchyroll

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)

Facebook Yorumları



Disqus Yorumları